Villkor för köp hos Flora Linnea

1.Pris

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Flora Linnea inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Avgift för frakt tillkommer på 98SKR så vida inget annat anges på produkten. Detta kan gälla till exempel möbler eller väldigt små produkter som kan skickas i kuvert. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Priset för rosor avser alltid barrotad planta.

2.Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Flora Linnea bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Ej uthämtat paket debiteras med 150 kr.

3.Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

4.Risker vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.

5.Delad order

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

6.Betalning

Betalning e-handel 

I Flora Linneas e-handel betalar du enkelt och säkert med Klarna. Du kan välja mellan direktbetalning från bank eller kort, faktura och delbetalning. Korten du kan betala med är Visa, Mastercard, American express och det tillkommer självklart inga extra kortavgifter.

 

Vi genomför betalningen senast 90 dagar efter att beställningen lagts. I vissa fall, när produkter förbeställts kan betalningen komma att genomföras innan leverans.

 

I Klarnas kassa visas information för dig så snart du är identifierad. Vilken information som visas kan variera från gång till gång. Klarna kan göra en kreditupplysning, vilket i så fall meddelas retroaktivt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra parter. När du har identifierats i kassan visas vilka betalningsalternativ som erbjuds för dig.

 

I samband med att du slutför köpet godkänner du Klarnas villkor. Det är enkelt att betala och få överblick på dina köp via Klarnas app som du kan ladda ner till din mobiltelefon. Har du frågor om din betalning, vill förlänga fakturans förfallodag, eller kanske vill ändra till delbetalning kontaktar du Klarnas Kundservice på klarna.se.

 

Vid fakturabetalning på annat sätt än genom Klarna bifogas fakturan försändelsen alternativt skickas via e-post och betalas inom 10 dagar. Då köpet sker på kredit kan en kreditupplysning tas. Första gången du väljer fakturabetalning skall fakturan betalas i förskott. En expeditionsavgift tillkommer på 35 kronor vid fakturabetalning.


Vid inrikes betalning på annat sätt:

Handelsbanken

BG nr. 5528-6652

Swish: 1234641486

Vid betalning från utlandet:

Handelsbanken

Nelly Krooks gata 10

Box 7004

250 07 HELSINGBORG

SWEDEN

 

Account no 6751 601 055 438

Swift code: HANDSESS

IBAN: SE5860000000000601055438

7.Garanti

Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.

8.Ångerrätt och öppet Köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Varor som skickas tillbaka i ej säljbart skicka kan minska i värde med upp till 100%. 

 

Växter, lökar, knölar, fröer, reavaror och presentkort omfattas ej av ångerrätten.

 

Den lagstadgade ångerrätten för distanshandel är 14 dagar. Med hänvisning till § 11:4 i Distanshandelslagen (DAL) gäller detta ej för varor som snabbt kan försämras eller ta skada av att hanteras flera gånger därav är växter, lök och frö undantagna ångerrätten.

 

Om du vill ångra ditt köp ber vid dig kontakta oss per mail info@floralinnea.com. Ange namn och ordernummer för att vi ska kunna hantera ditt ärende. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. 

9.Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Flora Linnea tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan samt dokumenterar skadan. Synligt fel: Anmäls direkt med foto till info@floralinnea.com. Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. Dolt fel: Anmäls med foto till info@floralinnea.com inom 3 dagar från mottagandet av varan. Ange namn, ordernummer och kontaktuppgifter vid reklamation. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.

10. Sekretess, säkerhet & personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Flora Linnea kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Flora Linnea. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@floralinnea.com.

11. Cookies

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. floralinnea.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.


Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se